İnfertilite Tedavisi

Ailenizin geleceğini inşa etmek için burdayız.

Infertilite Takibi

İnfertilite, yani istenildiği halde çocuk sahibi olamama pek çok toplumda önemli bir sorun olarak karşımıza çıkmakta. En az 1 yıl herhangi bir korunma yöntemi uygulanmadan, haftada 2 ya da 3 kez girilen cinsel ilişkiye rağmen gebelik elde edilmemesi, “İnfertilite” yani infertilite olarak adlandırılmaktadır. Korunmasız ilişkiye ragmen 35 yaş altında 1 yıl, 35 yaş üstünde ise 6 ay içinde gebeliğin oluşmaması durumunda ise infertilite muayenesi gerektirir. Infertilite tanısı; yaşam tarzından adet döngüsüne, daha önce geçirilen gebeliklerden kalıtsal hastalıklara pek çok verinin değerlendirilmesi ve bazı testlerin gerçekleştirilmesi ile konulur. Infertilite takibinde hormon tahlilleri, rahim filmi ve sperm tahlili bazal istenen testlerdendir.

Infertilite takibinin amacı

Kadın ve/veya erkekte doğurganlığı azaltan faktörlerin doğru şekilde teşhis edilmesi, gerekli tedavilerin ve gerekliliği halinde operasyonların gerçekleştirilmesini takiben gebeliğin doğal yoldan oluşmasını sağlamaktır.

Tek bir adet siklusunda gebe kalma şansı pek çok faktörün etkisi altındadır. Bu faktörleri kısaca açıklayacak olursak:

Kadının Yaşı

Bilindiği üzerei “biyolojik saati” ilerleyen bir kadının, gebe kalma şansı da giderek azalır. Elbette buunun en önemli nedeni, yaş ile birlikte yumurtalıklardaki yumurta sayısı ve yumurtaların kalitesinin azalmasıdır. 20 ve 23 yaşında bir kadının gebe kalma olasılıkları arasındaki fark çok büyük değilken, 30 ve 33 yaşındaki iki kadın arasındaki fark çok daha büyüktür.

Süre

Çiftin ne zamandır çocuk istediği önemli bir noktadır. Bilinmelidir ki, gebe kalmak için uğraşan çiftlerde aradan geçen süre uzadıkça, tıbbi yardım almadan başarılı bir gebelik elde etme olasılığı da o ölçüde azalmaktadır.

Cinsel Ilişki Sıklığı

Cinsel ilişki sıklığı açısından normal ya da anormal diye bir sınıflama yapmak doğru olmasa da, önemli olan kıstas, cinsel ilişkinin yeterliliğidir. Bunun için ideal rakam, haftada 3’tür.

Zamanlama

Cinsel ilişki sıklığının yanı sıra ilişkinin zamanlaması da son derece önemlidir. Yumurtlamanın olduğu günlerde girilecek olan ilişki, gebelik olasılığını bir hayli artırmaktadır.

Patoloji

Infertiliteye neden olabilecek bir patolojinin varlığı, gebelik şansını azaltır. Daha once geçirilmiş ameliyatlar ya da endometriozis, bunun başlıca nedenleri arasındadır.